BEZ BARIER - informacja dla niepełnosprawnych
.
Bez ograniczeń
Informacje dla pasażerów niepełnosprawnych lub o ograniczonej sprawności ruchowej
Dla pasażerów niepełnosprawnych lub o ograniczonej sprawności ruchowej, zapewniamy usługę asysty. Asysta polega na pomocy podczas poruszania się na terenie dworca kolejowego, przejścia na wskazany peron, dotarcia do przystanku komunikacji miejskiej lub taxi.
Kiedy i jak zgłosić przejazd?
Ważne, aby planując podróży pociągiem, zgłosić swój przejazd i potrzebę asysty u przewoźnika minimum 48 godzin przed planowaną podróżą. Zgłoszenia można dokonać:
-
telefonicznie pod numerem infolinii przewoźnika,
-
kierując zgłoszenie na adres e-mail lub przez formularz zgłoszeniowy
Lista kontaktowa do przewoźników:
1. PKP S.A. tel 22 474 13 13 pomocprm@pkp.pl
2. PKP Intercity tel. 42 205 45 31 Formularz Intercity,
3. POLREGIO tel. 22 47 32 354 Formularz POLREGIO pomoc.bydgoszcz@p-r.com.pl
4. ARRIVA tel. 703 302 333 Formularz ARRIVA info.kolej@arriva.pl
Informacje potrzebne do zgłoszenia asysty:
-
data podróży,
-
relacja (stacja wyjazdu, stacja przyjazdu, stacja przesiadania się) z określeniem, na jakiej stacji potrzebna jest
pomoc,
-
planowane godziny odjazdu i przyjazdu,
-
numer wagonu i miejsca – jeżeli podróż będzie odbywała się pociągiem (wagonem) z rezerwacją miejsc,
-
rodzaj ograniczenia w poruszaniu się i oczekiwana forma asysty,
-
informacja czy w podróży będzie uczestniczyła inna osoba (opiekun) lub pies asystujący,
-
informacja o przewożonym przez pasażera bagażu (waga i wielkość),
-
dodatkowe informacje mogące wpłynąć na przebieg asysty,
-
telefon kontaktowy do osoby, która będzie odbywać podróż lub jej opiekuna.
Co należy wiedzieć, przed rozpoczęciem podróży:
-
Pasażer zgłaszający potrzebę asysty powinna przybyć na dworzec w czasie około 30 minut przed planowanym odjazdem pociągu, tak aby możliwe było bezpieczne i spokojne dotarcie do pociągu;
-
Miejscem spotkania pasażera z pracownikiem obsługi dworca udzielającym asysty, jest hol główny dworca;
-
W przypadku wysiadania z pociągu pracownicy obsługi oczekują na peronie, przy którym zatrzymuje się
pociąg, którym podróżuje pasażer;
-
Asysta pracowników obsługi dworca rozpoczyna się od miejsca oczekiwania pasażera do drzwi pociągu, lub
od drzwi pociągu, do wyznaczonego miejsca na dworcu;
-
Za asystę związaną z wsiadaniem i wysiadaniem, do i z pociągu odpowiedzialna jest drużyna konduktorska.
Bez_przeszkod_informacja_dla_os_nps.pdf |